Roetfilter voor Audi GK-5118 oe: 7L8254800NX

GK5118 Roetfilter DPF Audi / Porsche

Op voorraad ( 1-2 werkdagen )
€ 302,00 (€ 365,42 incl. BTW)

Recycle Premie

Ontvangt een recycle premie terug voor
uw originele onderdeel.

Meer Informatie

Montage katalysator of roetfilter

Vraag onze verkopers naar de montage mogelijkheden.

Meer Informatie

Persoonlijk advies of meer informatie gewenst?
Bel 085 - 10 44 904

  • Meer dan 1200 producten op voorraad
  • Tot 3 jaar garantie op het gehele assortiment
  • Beste prijs kwaliteit verhouding
  • Voor 16:00 besteld, morgen geleverd
  • Maar € 7.50 verzendkosten binnen Nederland

Roetfilter informatie

JMJ: JMJ1118
Euronorm: Euro4/5
Binnenwerk: Cordieriet
Opmerking: Enkele drukleiding
OE: 95811302320, 958113023DX, 95511302360, 955113023GX, 7P6254800AX, 7L8254400NX
Motorcode: CLZB, CNRB, CCMA, CATA
Koets: SUV
EAN: 590 143658367 7

Roetfilter omschrijving

Dit roetfilter is voorzien van een Europese typegoedkeuring (E-keurmerk).
OE: 95811302320, 958113023DX, 95511302360, 955113023GX, 7P6254800AX, 7L8254400NX

Dit roetfilter past op:

Audi Q7 3.0TDI CLZB 05/2011-
Audi Q7 3.0TDI CNRB 05/2011-
Audi Q7 3.0TDI CCMA 05/2011-
Audi Q7 3.0TDI CATA 05/2011-
Porsche Cayenne 3.0 TDI MCR.CB 06/2010-
Porsche Cayenne 3.0 TDI MCV.VC 06/2010-
Porsche Cayenne 3.0 TDI M05.9E 06/2010-
Porsche Cayenne 3.0 TDI MCN.RB 06/2010-
Porsche Cayenne 3.0 TDI MCR.C 06/2011-
Porsche Cayenne 3.0 TDI MCR.CA 06/2011-
Porsche Cayenne 3.0 TDI MCV.VB 08/2014--

Een roetfilter gaat normaal gesproken 75.000 tot 150.000 Km mee. Echter kan de levensduur van een roetfilter door bepaalde factoren ernstig worden verkort.Controleer daarom vóór montage van de het nieuwe roetfilter altijd de oorzaak van het uitvallen van de oude en herstel deze zonodig.

Oorzaken kunnen zijn:

  • Niet juist afgestelde motor
  • Onverbrande brandstofresten in het uitlaatsysteem
  • Olie en of koelvloeistof in het uitlaatsysteem
  • Niet juist functionerende Lambdasonde
  • Verkeerde brandstof of brandstof toevoeging gebruikt
  • Versleten of beschadigde bougies of bougiekabels
  • Fysieke beschadigingen door verkeerde bevestiging of rijschade

Controleren en/of vervangen vóór montage nieuwe katalysator:
  • Het luchtfilter
  • Het oliefilter
  • De bougie
  • Het motormanagement
  • De turbo
  • Het olieverbruik
  • Het koelvloeistof verbruik
  • De cilinderkoppakking
  • Het uitlaatgas mengsel
  • De kwaliteit van de (pre-) katalysator
  • Lambda sensoren
  • De EGR kleppen en systeem

Het gebruik van montagepasta is niet toegestaan omdat dit het roetfilter kan beschadigen. Bij gebruik van montagepasta vervalt de garantie. Gebruik altijd nieuwe en juiste pakkingen, bouten, moeren en klemmen. In de meeste gevallen worden deze bij onze roetfilters meegeleverd.

Gebruik geen slaggereedschap voor montage. Probeer het roetfilter ook niet met veel kracht te plaatsen. Alle roetfilters hebben een originele pasvorm en kunnen direct geplaatst worden.
Monteer het roetfilter altijd eerst losjes in het systeem om de juiste plaatsing te vinden. Zet vervolgens de voor- en achterzijde stevig vast.

Monteer de katalysator altijd eerst losjes in het systeem om de juiste plaatsing te vinden. Zet vervolgens de voor- en achterzijde stevig vast.

Download de PDF installatie instructies

Kunt u niet het juiste onderdeel voor uw auto vinden?

Neem dan contact op met onze klanten service of mail ons, wij zoeken het graag voor u uit!

Geld terug voor uw oude onderdeel

U kunt een recycle premie ontvangen voor uw oude onderdeel. Kijk voor de voorwaarden bij katalysator recycle premie of roetfilter recycle premie onder klanten service.

Roetfilter recycle premie

Houd u altijd aan het montagevoorschrift

Alleen wanneer er aan alle voorwaarden van het montagevoorschrift is voldaan kan een katalysator of roetfilter goed zijn werk doen. Wanneer er niet aan deze voorschriften wordt voldaan vervalt de garantie.