Roetfilter GK-5052 voor BMW 18307812279

GK-5052 Roetfilter DPF BMW

Levertijd 5-6 werkdagen
€ 380,00 (€ 459,80 incl. BTW)

Recycle Premie

Ontvangt een recycle premie terug voor
uw originele onderdeel.

Katalysator tot € 50,-
Roetfilter tot € 150,-

Download Recycle Premie
Gerelateerde producten
MM-5052 Roetfilter Montagemateriaal BMW

MM-5052 Roetfilter Montagemateriaal BMW

€ 12,00 (€ 14,52 incl. BTW)

Meer informatie?
Bel 085 - 10 44 904

  • Meer dan 1200 producten op voorraad
  • Tot 3 jaar garantie op het gehele assortiment
  • Goodkat Holland B.V. geeft de laagste prijs garantie
  • Voor 16:00 besteld, morgen geleverd
  • Maar € 7.50 verzendkosten binnen Nederland

Roetfilter informatie

JMJ: JMJ1052
Bosal: 095-250
OE: 18307812279, 18307810162, 18307810164
Motorcode: N47, N47N
Koets: SUV, Sedan, Stationwagon, Coupé, Cabrio

Roetfilter omschrijving

Dit roetfilter is voorzien van een Europese typegoedkeuring (E-keurmerk).
OE: 18307812279, 18307810162, 18307810164

Dit roetfilter past op:

BMW 120d Cabrio E88 09/07-07/12
BMW 120d Coupe E82 12/06-07/12
BMW 120d E81 02/06-09/11
BMW 120d E87 LCI 02/2006-06/2011
BMW 320d Cabrio E93 09/2007-02/2010
BMW 320d Cabrio E93 LCI 11/2008-07/2012
BMW 320d Coupe E92 06/2005-02/2010
BMW 320d Coupe E92 LCI 11/2008-07/2012
BMW 320d E90 LCI N47N 09/09-12/11
BMW 320d E90 N47 03/07-09/08
BMW 320d E91 LCI N47N 09/09-05/2012
BMW 320d E91 N47 02/07-08/08
BMW 520d E60 LCI N47 04/06-12/09
BMW 520d E61 LCI N47 04/06-05/10
BMW X1 20d E84 09/08-06/12

Een roetfilter gaat normaal gesproken 75.000 tot 150.000 Km mee. Echter kan de levensduur van een roetfilter door bepaalde factoren ernstig worden verkort.Controleer daarom vóór montage van de het nieuwe roetfilter altijd de oorzaak van het uitvallen van de oude en herstel deze zonodig.

Oorzaken kunnen zijn:

  • Niet juist afgestelde motor
  • Onverbrande brandstofresten in het uitlaatsysteem
  • Olie en of koelvloeistof in het uitlaatsysteem
  • Niet juist functionerende Lambdasonde
  • Verkeerde brandstof of brandstof toevoeging gebruikt
  • Versleten of beschadigde bougies of bougiekabels
  • Fysieke beschadigingen door verkeerde bevestiging of rijschade

Controleren en/of vervangen vóór montage nieuwe katalysator:
  • Het luchtfilter
  • Het oliefilter
  • De bougie
  • Het motormanagement
  • De turbo
  • Het olieverbruik
  • Het koelvloeistof verbruik
  • De cilinderkoppakking
  • Het uitlaatgas mengsel
  • De kwaliteit van de (pre-) katalysator
  • Lambda sensoren
  • De EGR kleppen en systeem

Het gebruik van montagepasta is niet toegestaan omdat dit het roetfilter kan beschadigen. Bij gebruik van montagepasta vervalt de garantie. Gebruik altijd nieuwe en juiste pakkingen, bouten, moeren en klemmen. In de meeste gevallen worden deze bij onze roetfilters meegeleverd.

Gebruik geen slaggereedschap voor montage. Probeer het roetfilter ook niet met veel kracht te plaatsen. Alle roetfilters hebben een originele pasvorm en kunnen direct geplaatst worden.
Monteer het roetfilter altijd eerst losjes in het systeem om de juiste plaatsing te vinden. Zet vervolgens de voor- en achterzijde stevig vast.

Monteer de katalysator altijd eerst losjes in het systeem om de juiste plaatsing te vinden. Zet vervolgens de voor- en achterzijde stevig vast.

Download de PDF installatie instructies

Kunt u niet het juiste onderdeel voor uw auto vinden?

Neem dan contact op met onze klanten service of mail ons, wij zoeken het graag voor u uit!

Geld terug voor uw oude onderdeel

U kunt een recycle premie ontvangen voor uw oude onderdeel. Kijk voor de voorwaarden bij katalysator recycle premie of roetfilter recycle premie onder klanten service.

Roetfilter recycle premie

Houd u altijd aan het montagevoorschrift

Alleen wanneer er aan alle voorwaarden van het montagevoorschrift is voldaan kan een katalysator of roetfilter goed zijn werk doen. Wanneer er niet aan deze voorschriften wordt voldaan vervalt de garantie.